۱۳۸۸ اسفند ۱۳, پنجشنبه

خلاصه ای از معیارهای انتخاب سگ


انتخاب سگ به عوامل متفاوت بستگی داره.

اول باید هدفتان را از نگهداری سگ مشخص کنید.

اگر سگ را برای محافظت از مکانی می خواهید بسته به اینکه محافظت از آن مکان چقدر اهمیت داره از نژادهای متفاوتی می توانید اتفاده کنید:

سگهای محافظ مختلفی وجود دارند مثل دابرمن که معمولا پارس نمی کنه و حتی در مواجهه با افراد ناشناس بدون پارس کردن حمله می کنه. سگ هایی مثل گریت دین صدای بلندی دارن و بسیار قوی هستند ولی به اندازه دابرمن نمی توانند نگهبان های خوبی باشند. سگ نژاد راتویلر هم خیلی قوی است و می تواند به شدت وحشی باشد و برای نگهبانی از باغ ها و محل هایی که افراد زیاد در آن تردد نمی کنند مناسبتره. سگهای سرابی هم برای نگهبانی کارخانجات و باغ ها استفاده می شن که جثه بسیار بزرگ و صدای ترسناکی دارند و حضور و صداشون گاهی برای ترساندن کافیه ولی آنهارو معمولا برای گرفتن انسان تربیت می کنند و بهشون سگهای آدم گیر گفته می شود که بسیار خطرناک میتوانند باشند و نگهداری از آنهارو تنها یک فرد می تواندبه عهده داشته باشد و همان فرد هم گاهی در معرض خطر خواهد بود.


دسته دیگه سگهای همدم هستند که اونا رو هم بسته به اینکه کجا می خواهید ازشون نگهداری کنید متفاوتند.

اگر فضای کافی مثل باغ یا باغچه دارید سگهایی مثل ژرمن شپرد، گریت دین، باکسر و پودل می توانند مناسب باشند که البته 2 تای اولی باهوش ترند و معمولا دوستان بهتری می تونن باشن.

اگه فضای کوچکی برای نگهداری دارید باید از نژادهای کوچکتر استفاده کنید ولی همیشه توجه داشته باشید که اگر بچه کوچک در منزل دارید سگهای نژاد کوچک معمولا بهش حسادت می کنند و احتمال ایجاد حادثه هم برای سگ و هم بچه بیشتر میشه. به طور کلی اخلاق سگهای نژاد گریت دین و باکسر و بولداگ بهتره و با بچه ها ارتباط خوبی برقرار میکنن ولی تریر ها و شی هوا هوا و نژادهایی مثل پکینیز حسادت بیشتری دارن و حضور بچه ها رو به ندرت تحمل می کنن ولی سایزشون کوچکتره و در خانه راحت تر نگه داشته می شن. از سگ های کوچک ولی خوش اخلاق میشه نژادهای پاگ و بولداگ رو نام برد که هم کوچکند و هم خیلی حسود نیستند. سگهای نژاد تریر هم از نظر اندازه مناسب هستند و میزان حسادت و بدخلقی شون کمی کمتر از شی هوا هوا و پکینیزه.
بعضی نژادهای کمتر متداول هم هست مثل چوچو و سیبرین هاسکی که اونارو سخت تو ایران میشه پیدا کرد و چون متعلق به مناطق سرسیر هستند و پوشش خارجی زیادی دارند تو شرایط کشور ما نگهداریشون مناسب نیست.

نژادهای سگ محدود به موارد نام برده شده نیست ولی این نژادها قیمت مناسب تری دارند و راحت تر می توانید آنها را تهیه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر